Wyśmienita pizza wegańska

Pizza wegańska

Potrzebne będą:

Składniki na ciasto:

  • 250 gram dowolnej mąki (ja użyłam orkiszową z razową)
  • 25 gram drożdży piekarniczych świeżych
  • 63 gramy oleju (ja użyłam oleju z pestek winogron)
  • pół szklanki wody
  • łyżka ziół prowansalskich
  • łyżeczka soli
  • szczypta cukru

Składniki na pizzę:

  • sos pomidorowy (ja użyłam gotowego z słoiczka)
  • pokrojone oliwki z migdałami
  • pokrojone suszone pomidory z oliwy
  • 1 pokrojona czerwona cebula
  • 50 gram ser wegański na pizzę

Przepis na pizzę:

Drożdże rozmieszać w pół szklani wody i dodać cukier, następnie odstawić na pewien czas. Można w tym czasie wszystkie suche składniki i olej naszykować w szklanym naczyniu. Na koniec dodać roztwór i porządnie wymieszać. Czasem trzeba dolać nieco więcej wody, ciasto powinno łatwo odchodzić od naczynia i mieć zwartą konsystencję. Odstawiamy ciasto i czekamy aż sobie wyrośnie. Gdy już wyrosło należy je natlenić, czyli wygnieść dość długo najlepiej tak z 5 minut. Przełożyć do blachy i rozpłaszczyć. Znów poczekać, aż wyrośnie, może to potrwać ok 30 minut, po tym czasie należy uruchomić piekarnik na 220 stopni.

Pizzę polewamy sosem pomidorowym i układamy przygotowane składniki, na koniec ścieramy ser na tarce. Pizzę wkładamy do nagrzanego piekarnika i po 5 minutach zmniejszamy na 200 stopni. Po kolejnych 5 minutach zmniejszamy do 160 stopni i czekamy ok 5-10 minut, aż boki się zrumienią.

Dania wystarczy na ok. 2 porcje.

Czas przygotowania 60-80 minut.

Koszt za 1 porcję: 4,50-6,00 zł.

Skomentuj

